Iubirea în Săptămâna Mare

IMAG0280_1Dimineață în jur de ora 6.00 ies cu samoyed-ul la plimbare și să fac piața. Chiar în fața blocului observ, frumos aranjat, pe parbrizul unei mașini, un trandafir roșu. Nu îmi venea a crede…….nici nu mă hotărâsem bine care să fie motivul acestei poze: fie pentru gestul în sine, fie pentru că el exista totuși și nu fusese furat deja. Eram prea confuz: să se fi civilizat atât de mult comunitatea din care făceam și eu parte; să fi fost frica de Dumnezeu în săptămâna mare; poate prea dimineață pentru momente romantice,etc. Mă gândeam totuși că persoana în cauză nu o să se poată bucura de acest gest frumos…….În jur de ora 7.30 mă deplasam înspre școală și din nou trec pe lângă mașina în cauză, iar trandafirul aștepta liniștit prințesa. Am zâmbit ironic ca și cum oficial acest subiect era închis, chiar dacă îl apreciam mai mult decât era cazul.

Pe la amiază, în jur de ora 14.30 ajung acasă, iar vizavi de stradă, undeva pe la etajul unu, două bătrânele ieșite în balcon…… discutau. Era cald, frumos, chiar adia un vânt de primăvară ce te îmbia la a împărtăși o idee cu iz romantic, chiar o idee siropoasă de ce nu. Una din cele două doamne afirma că în jur de ora 9.30 o femeie blondă s-a apropiat de mașină, cu o cafea în mână și părea foarte mirată de *amenda* primită probabil din partea iubitului sau a vreunui admirator secret. Din nou povestea cu trandafirul îmi ocupa gândul, doar că îmi satisfăcusem o ultimă curiozitate : cât o să reziste acea floare pe mașină? La fel de încântat ca și cele două pensionare mă îndreptam către casă. La câteva minute după ce am intrat în dormitor, primesc un telefon din partea colegului meu, psihologul școlii, care de puțin timp îmi era și vecin. Urma să ne întâlnim în acea după amiază, iar printre altele mă întreba dacă văzusem dimineață trandafirul și ce oare s-a întâmplat cu el……..

IMAG0281_1Ca și cum întreaga comunitate participa la acest gest frumos sau chiar la o poveste de iubire, sentimentul ce a tresărit în mine a fost acela de apartenență la viața din jurul blocului. Recunosc că am fost cârcotaș și am pus totul pe seama săptămânii religioase în care cu toții ne propuneam să fim mai buni, etc. A fost ca un miracol pentru mine: am învățat că nu e bine să fiu atât de sceptic în fața unui gest frumos, am învățat că e bine să acceptăm ceva exact așa cum ni se înfățișează, adică mai puțină hermeneutică ………:)

About alexciotir

Nascut la Botosani la data de 19.06.1981 . Scoala cu clasele I-VIII o face la Botosani la Scoala nr.11 . In 1995 intra la Liceul "Nicolae Iorga" Botosani . Studiile superioare le face la Iasi la Univ. "Al.I.Cuza" .
This entry was posted in idei. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

