The reader…

imag0058_1O dată cu venirea sărbătorilor întotdeauna îmi fac timp să mai citesc câte un pic. Uneori mai am norocul să primesc și câte un cadou, vreo carte care mi-o doream, sau chiar un roman interesant.

Sfântul Augustin îmi oferă o siguranță în ceea ce privește lecția de hermeneutică….întotdeauna o citesc cu plăcere și oferă o liniște interioară.

Uneori e indicat să renunți la alte activități în dauna cititului și a relaxării interioare, a meditației, a zâmbetului buclucaș dintre pagini….

imag0059_1Poate că îmi caut prea mult timpul meu de citit o carte bună, timpul meu de savurat pagină după pagină.

Blaise Pascal e un pic mai agresiv, mai incitant, dar se potrivește atât de bine cu lectura din Sfântul Augustin. Parcă se completează unul pe celălalt. Eu cel puțin, de mult timp am încercat această combinație și mi se pare una reușită, decât să îi citesc separat.

Pascal mă face să îl citesc cu mai mult curaj pe Sfântul Augustin, iar acesta din urmă mă face să fiu ceva mai temperat atunci când mă îndrept către Cugetările lui Pascal. E o chestie ciudată, dar care mă face să merg atât de liniștit cu lectura în paralel.

imag0057_1Iar, după o lectură pe alocuri chiar solicitantă, mă îndrept relaxat către câteva pagini din Steinhardt. Toți cunoscuții mei care au citit această carte au afirmat aceeași chestie : este o lectură plăcută, care te face să te îndrăgostești de anumite cuvinte atât de simple, dar atât de grele pentru existența noastră umilă.

Mă bucur că Moș Nicolae s-a gândit la mine și mi-a adus această nouă ediție, față de cea pe care o avusesem.

Sper ca în această vacanță de sărbători să nu mă dezamăgesc și să mă bucur de aceste pagini minunate.

About alexciotir

Nascut la Botosani la data de 19.06.1981 . Scoala cu clasele I-VIII o face la Botosani la Scoala nr.11 . In 1995 intra la Liceul "Nicolae Iorga" Botosani . Studiile superioare le face la Iasi la Univ. "Al.I.Cuza" .
This entry was posted in idei. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

