Superstiție

Dimineața…..ora 7.30. Mă îndreptam în grabă către locul de muncă. O vreme mai degrabă tomnatică, decât cea specifică lunii decembrie. În centru orașului, undeva pe o alee ce dădea în bulevardul M.Eminescu, abia se deschisese un magazin. Vânzătoarea, o femeie în jur de 50-55 ani, ieșise pe alee să își conducă fiica, care cred că băuse cafeaua împreună cu mama, iar acum era pregătită de altă zi aglomerată. Cu siguranță băuse prea repede cafeaua, pentru că își uitase sacoșa în magazin. Mama, vânzătoarea, femeie cu experiență, dar și cu frică de Dumnezeu, a observat acest lucru. Chiar când eram în dreptul dumneaei, aud un țipăt: * Staaaaai !!!! nu te întoarce….îți aduc eu sacoșa. Nu e nevoie să te întorci din drum, din calea ta….știi că nu e bine*. Grăbită….aleargă….și vine repede cu punga.Dar, spre surprinderea mea, femeia mergea lipită de perete cu un pas mare și totuși ordonat. Îi tot repeta fetei ei, că a ales să meargă pe acolo pentru a nu afecta calea….Ori că s-ar fi întors tânăra din drum, ori că ar fi pășit vânzătoarea pe aceiași urmă, ar fi fost la fel de tragic. Calea, urma, pașii,drumul, traseul trebuiau lăsate intacte. Asta era și ideea…..*fiecare are drumul său*.

O astfel de superstiție e mai puternică în ziua de azi decât multe altele pe care le știți și voi…..Am zâmbit, dar cu jumătate de măsură, pentru că reacția mea a fost una la fel de ciudată și pentru mine: mă tot uitam în urma mea să văd dacă nu cumva vreo ființă criminală îmi strică acea cale, care nu trebuia modificată și nici alterată în vreun fel…….:)

About alexciotir

Nascut la Botosani la data de 19.06.1981 . Scoala cu clasele I-VIII o face la Botosani la Scoala nr.11 . In 1995 intra la Liceul "Nicolae Iorga" Botosani . Studiile superioare le face la Iasi la Univ. "Al.I.Cuza" .
This entry was posted in idei. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

