Frumusețea Muntelui (I)

IMAG0665Am evadat pentru câteva zile în inima muntelui….timp de vreo trei zile am rătăcit prin Făgăraș.
Într-o zi de vineri după-amiază, început de weekend, am oprit la poalele munților, la un han, mi-am încărcat telefonul mobil pentru a fi sigur că pot surprinde din frumusețea naturii, am mâncat regește, ca și cum anticipam ce urmează, iar mai apoi am ajuns la Bâlea Lac, cu echipamentul și sufletul pregătit. Vremea a ținut cu noi, de parcă eram așteptați.

IMAG0674Am urcat în jur de vreo patruzeci și cinci de minute, dar am ajuns relativ devreme sus: Lacul Capra. Am campat și după ce ne-am schimbat, am savurat un ceai fierbinte chiar lângă lacul ce ne-a surprins cu acustica sa.

Totuși în funcție de poziția noastră geografică se putea auzi sau nu un izvor de apă rece venind sus de pe munte.

IMAG0740În jur de ora șaptesprezece am decis să urcăm pe vârful Vânătarea lui Buteanu…..Fusesem încurajați și de o localnică ce ne-a avertizat să nu urcăm pe munte decât foarte dimineață și să coborâm până în ora doisprezece când apar norii, fie după ora șaptesprezece când la fel aveam șanse să găsim cerul senin. Zis și făcut….am respectat întocmai indicațiile, însă după cum se vede și în imagine, cu cât ne IMAG0811apropiam de vârful muntelui cu atât mai mult erau și norii lângă noi. Parcă totul era tocmai pe dos…..însă acesta avea să fie primul test al muntelui. Doar cei ce au răbdare și respectă muntele cu toate tabieturile sale, vor avea de câștigat mai apoi.

Așa a și fost…..am avut răbdarea necesară și am așteptat ca muntele să se arate câte puțin, IMAG0812atunci când dorește. Încet, dar sigur, cerul și-a ales o culoare neobișnuit de curată, caldă, plăcută.

Norii, ca la un semn, se organizau, se retrăgeau, se compartimentau, astfel încât îți ofereau un sentiment pe cât de ciudat, pe atât de plăcut: ne făceau să părem atât de mici și de vulnerabili, încât parcă ne rușinam în fața IMAG0782_1frumuseții sale. Nimic nu era regizat, deși nouă așa ni se crease impresia. Prea calculat părea acest munte prin acțiunile sale. Prea era cu cinci secunde mai deștept…

Muntele însă a fost darnic cu noi….ne-a dat o lecție de viață. Ne-a oferit o mie de secunde ca să ne cunoaștem pe noi prin ceea ce ne putea oferi el: ce înseamnă curajul, ce înseamnă libertatea, ce înseamnă respectul, ce înseamnă IMAG0810_2fața către față. Muntele în doar o secundă își pune masca pentru cei nerecunoscători, dar și pentru cei care insistă, tot pentru o secundă își dă orice veștmânt jos și zâmbește atât de frumos……totul în jurul tău devine atât de armonios, atât de impunător, dar cu o bunătate aparte specifică celui ce devine umil în fața cunoașterii.

Nimeni nu te poate contrazice în acel moment. La două mii cinci sute șapte metri deasupra tuturor, chiar dacă e abia al nouă-lea vârf din țară și al doilea din Făgăraș.

#Niciodată natura nu ne înșeală; întotdeauna noi suntem aceia care ne înșelăm# (J.J.Rousseau)

About alexciotir

Nascut la Botosani la data de 19.06.1981 . Scoala cu clasele I-VIII o face la Botosani la Scoala nr.11 . In 1995 intra la Liceul "Nicolae Iorga" Botosani . Studiile superioare le face la Iasi la Univ. "Al.I.Cuza" .
This entry was posted in recenzii. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

