Pâinea copilăriei

Astăzi dimineață venind de la alergarea zilnică am decis să mă opresc în piață pentru a căuta vreun chioșc de unde puteam lua o sticlă de suc. Între timp observ în brațele unei doamne mai multe pâini, care erau atât de proaspete încât luau o formă ciudată. Mă duc repede să îmi iau și eu o pâine împletită proaspătă. Parcă uitasem de setea ce mă înconjura și accept chiar să stau și la rând la pâine.

Îmi aduceam aminte de când eram foarte mic, cum mă trimitea mama să iau pâine. Întotdeauna mi-a plăcut pâinea împletită pentru că era crocantă și avea acel miros de cuptor, un miros de pâine rumenită, pe alocuri chiar arsă.Țin minte că era și mai scumpă decât franzela. Era 3 lei, exact cât o înghețată Polar (pachetul de unt al copiilor).De obicei reveneam acasă cu jumătate de pâine, sau în vremurile bune, terminam și singur una.

Am ales să revin către casă traversând parcul și asemeni unui copil să mă bucur în liniște de pâinea împletită. Trebuie să recunosc, cu ajutorul unor vrăbiuțe din parc și a unui cățel din spatele blocului, am reușit să termin de mâncat pâinea. Îmi venea să zâmbesc pentru că aveam în minte reacția mamei și expresivitatea ei când intram în casă fără pâine și cu mâinile criminale la spate. Parcă îi făceam în ciudă și știam că nu am cum să fiu certat prea tare pentru sau de la mâncare.

Eram atât de liniștit și se vedea atât de bine pe fața mea, încât doi bătrânei s-au oprit în fața mea în parc dând aprobator din cap, zâmbind și oferindu-mi garanția că înțeleg sentimentul, adică știu ei despre ce este vorba……)))

 

About alexciotir

Nascut la Botosani la data de 19.06.1981 . Scoala cu clasele I-VIII o face la Botosani la Scoala nr.11 . In 1995 intra la Liceul "Nicolae Iorga" Botosani . Studiile superioare le face la Iasi la Univ. "Al.I.Cuza" .
This entry was posted in idei. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

