My day in 2016

cureaMă trezesc de dimineață și observ că aceste sărbători au adus și kilogramele în plus. Cureaua de la pantaloni îmi indică un nivel ridicat de alertă. Trebuie neapărat să îmi încep programul de alergat dimineața pe răcoare. Chiar și sărbătorile sunt un factor motivațional pentru cei care nu sunt tocmai buni prieteni cu mișcarea zilnică și în general efortul fizic organizat și rațional.

doggy styleIes cu samoyed-ul meu la plimbare pentru a ne face poftă de mâncare. Îmi cumpăr o pâine și revenim repede.Fiind și un cățel rasă siberiană adoră să doarmă în baie cu burtica pe gresie sau faianță pentru a nu simți căldura din apartament. Probabil din comoditate bea apă de la sursa cea mai apropiată, fiind și un cățel ce consumă multe lichide. Am rezolvat elegant această problemă….

 

ceai servitÎmi fac repede un ceai de mentă…..E vremea să trecem la regim și să ne îmbunătățim performanțele propriului organism. Și la ce vreme e acum afară un ceai fierbinte e binevenit, chiar și o aspirină,preventiv. Mai ales după ce vin de la alergat o cană cu ceai sau ciocolată fierbinte întotdeauna reprezintă o bună soluție. Mă cam omoară ceaiul ăla de ghimbir, dar găsim și compromisul.

 

 

prajitor de paineÎntotdeauna mi-a plăcut dimineața o felie de pâine prăjită cu miere de albine, iar cu ceaiul fierbinte merge de minune. Câteva firimituri de pâine în farfurie și un strop de miere e imaginea care completează gustul mirific într-o zi matinală și răcoroasă. Atunci e momentul să îți organizezi gândurile și să începi ziua zâmbind. Mulți au recunoscut că în bucătărie găsesc liniștea, relaxarea și chiar inspirația.

blood-bath-shower-gelDupă plimbarea de dimineață și mâncarea copioasă e vremea să fac un duș. Îmi place să stau sub duș și să mă spovedesc. Parcă aș vrea ca acea curățenie să fie și psihică, nu numai fizică. Deschid ochii, și probabil din cauza căldurii gândurilor mele, totul în jur e numai abur. Totul e în ceață, iar liniștea din jur mă face să cred că m-am uitat la prea multe filme de groază.
cuier

Îmi iau cheile și fug repede în oraș. Niște mici cumpărături și o primă întâlnire pe anul acesta cu duhovnicul meu…..pentru a juca un biliard, nu pentru altceva. Cum orașul e mic, nu prea ai cum să nu te întâlnești și cu vechi cunoștințe, actuali și foști elevi, amici, etc.

 

mobilaLa ce nebunie e prin oraș și la câte mă uimesc zi de zi….revin acasă cu un chef nebun de a mă relaxa în fața unei cărți bune. Întodeauna mă așez la măsuță și înainte de toate îmi calculez bugetul, completând cu sumele aferente cheltuielilor zilnice. Cu caiețelul în față îmi reorganizez veniturile în funcție de ziua de salariu, care e în prima săptămână a lunii. Apoi îmi fac datoria față de mine și citesc acel minimum de pagini impus. Tocmai primisem cadou ”Zile birmaneze”  a lui George Orwell și cum nu o citisem……mi-am zis că merge de încălzire.

 

vin la halbaCândva în tinerețe fusesem mare consumator de bere, ca orice adolescent, dar o dată cu trecerea timpului am realizat că un pahar de vin bun e și mai sănătos, e și mai relaxant. Schimbarea de la halba de bere la un pahar elegant de vin se face treptat, iar ea trebuie percepută în ansamblul ei. Cu siguranță, ca profesor la Seminarul Teologic, am înțeles și mai bine această simbolistică. E terapeutic.

 

bec lumanareÎmi place să citesc la lumina unei lumânări, cu un pahar de vin în față și să îmi aduc aminte de filosofie, să mă joc cu cuvintele și să savurez un Hans Georg Gadamer, un Gilles Deleuze , iar ca și condiment puțin Nietzsche. Cu creionul și cu caietul în față îmi aduc aminte de câteva schițe realizate în facultate când am avut curajul și tăria să citesc câteva sute de pagini din acești autori. E un sentiment ciudat, dar frumos, ce mă deconectează de la urbanistica aceasta cotidiană, care își lasă amprenta poate prea mult asupra mea. Cotidianul îmi ia din puteri….

 

sandwich makerMă las luat de val și intru în această ”odaie” a filosofiei. Parcă acum descoper tainele acestei frumoase discipline. Probabil de la vin simt nevoia să mănânc ceva rapid și ușor. Îmi fac câteva sandwich-uri. Nu sunt adeptul unei astfel de diete, dar când mă pun serios la citit prefer câteva bucăți de pâine cu niște salată verde, cu puțin grătar de pui, chiar și cu ceva ceapă, cașcaval și poate câteva măsline. Fiind calde, merg chiar foarte bine.

 

siguranta mancariiDe obicei îmi fac vreo 4 sandwich-uri, dar mănânc unul și mă las furat de paginile cărților de filosofie. Uneori se aglomerează bucătăria mea….un verișor, unchiul, tata, prietena, etc. Pentru a fi sigur că pot citi în liniște și am și mâncarea caldă le mai fac câte o astfel de surpriză. Primesc critici dure că nu am grijă de mine și pleacă cu o anumită lehamite de lângă mâncarea mea. Și cu pași mici și repezi îmi pot realiza obiectivul, acela de a-mi lua doza zilnică de filosofie.

 

telefon retroM-am obișnuit să utilizez netul direct de pe telefon în dauna laptop-ului sau a tabletei. Și astfel, nu este zi să nu trebuiască să îmi pun telefonul la încărcat.Recunosc sunt un adept al stilului clasic și sigur. Îmi place varianta retro, chiar dacă e la un htc sau iphone. Această imagine e mai bună decât cabluri întregi înșirate prin cameră : tehnologia ne invadează oricum.

perdeaÎn final mă retrag în cameră, îmi fac ambianța necesară unui film bun 3D. Unele ecranizări sunt excelente. M-am re-uitat cu plăcere la filme precum Dragoste în vremea holerei, Parfum de femeie. Mi-au plăcut și filme ale anului 2015: Dracula Untold, Marțianul, etc.

Încă mă bucur de aceste zile de relaxare până la începerea serviciului. Îmi asigur un climat decent de început de an care să mă avantajeze în zilele mai stresante ce vor urma.

 

 

 

About alexciotir

Nascut la Botosani la data de 19.06.1981 . Scoala cu clasele I-VIII o face la Botosani la Scoala nr.11 . In 1995 intra la Liceul "Nicolae Iorga" Botosani . Studiile superioare le face la Iasi la Univ. "Al.I.Cuza" .
This entry was posted in idei. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

