” Mana întinsă care nu spune o poveste nu primeste nimic”. Altcineva mi-a întins o mana de ajutor in ultimul timp, dar ma simteam dator sa spun povestea. Fara sa imi dau seama, fara sa stiu de ce m-am trezit intr-un peisaj de vis, povestea m-a preluat în actiunea ei.

La mijlocul lunii iunie toata lumea moare de cald. Unele zile au fost infernale. Undeva la cativa km de Suceava, in jurul orei 20 a inceput sa ploua mărunt, dar linistit. In fata casutei din lemn stăteau de paza un caine lup si un samoyed. La doar 20 de metri de terasa casei se întindea o mica pădure. Cele trei veverite din apropierea casei sunt punctuale. Vin sa isi ia cina la ora 20.00 fix.Copacii incep sa vorbeasca intre ei. Scot un sunet ciudat, dar care agita un animalut atat de simpatic. Este vorba despre o chinchilla. Ma simt ca in “ferma animalelor”. Parca pregătesc cu totii o revolta. Pana si cei 3 perusi din colivie iau cuvantul in plen. Imi aprind o tigară si plec grabit sa aduc niste lemne de foc. Ceaiul e gata. Totusi optez pentru o ciocolată caldă. La mijlocul lui iunie stau relaxat în fata semineului si cana din mână mea e foarte fierbinte.

Telefonul suna, la televizor incep meciurile de fotbal. Parca cineva complotează sa imi strice aceasta poveste. Imi iau geacă si ies afara. Din vorba in vorba uit de acest eveniment si încălzesc atmosfera din sufletul meu cu cateva grame de pălincă.

Cu un pic de turta dulce si cativa biscuiti serviti cu ceaiul fierbinte ma retrag intr-un colt al casutei. O patura, sunetul lemnelor din semineu asigura climatul optim exprimării afectivitatii mele.

Cand povestea devenea frumoasa, un comentator ridica vocea sa ma anunte ca una din echipe marcase. Abia atunci mi-am dat seama ca stric povestea. Am inchis totul. Cheia casutei s-a miscat elegant oprind timpul in loc. Asa am putut “re-face” povestea.

Asa am invatat sa întind mâna vietii !!!

About alexciotir

Nascut la Botosani la data de 19.06.1981 . Scoala cu clasele I-VIII o face la Botosani la Scoala nr.11 . In 1995 intra la Liceul "Nicolae Iorga" Botosani . Studiile superioare le face la Iasi la Univ. "Al.I.Cuza" .
Link | This entry was posted in idei. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

