11 minute

11 Minute de Paulo CoelhoÎmi aduc aminte cu plăcere de o întâmplare de prin anii facultății când împreună cu amicul meu Adi mergeam cu trenul înspre Cluj. El era pur și simplu absorbit și fascinat de o carte pe care o citea în italiană sau în spaniolă. Era Paulo Coelho. Mi se părea un autor la modă care îmi aducea aminte de cum se înghesuia lumea la cinematograf să vadă “Titanic”. Am refuzat să citesc un astfel de autor considerând că sunt lecturi mai interesante pentru mine la acea vreme. Între timp am mai citit câte ceva din acest autor în încercarea de a-mi schimba părerea. Zilele acestea cineva mi-a dat cadou o carte de Coelho “Unsprezece minute”.  Fără să-mi dau seama a doua zi o și terminasem de citit. O carte interesantă și prin prisma subiectului, care mi-a plăcut și m-a relaxat oarecum. O tânără prostituată braziliancă care la vârsta de 23 de ani ajunge la Geneva unde învață ce înseamnă iubirea : “În dragoste, nimeni nu poate leza pe nimeni; fiecare dintre noi e răspunzător pentru ceea ce simte și nu putem da vina pe altul pentru asta…Asta e adevărata experiență a libertății: să ai lucrul cel mai important din lume, fără a-l poseda”.

M-a impresionat plăcut felul în care Coelho prezintă experiențele acelei tinere, în Elveția, timp de un an : “Fiecare ființă umană își trăiește propria dorință; asta face parte din tezaurul său și, chiar în cazul unei emoții care-l poate îndepărta pe cineva, de obicei îl aduce în apropiere pe cine este important pentru ea”.

Dincolo de cele 11 minute(ce reprezintă sexualitatea) există atâtea lucruri minunate ce se pot întâmpla, ce pot fi descrise, ce pot fi trăite, ce te pot împlini ca om, doar dacă nu devii un sclav al lucrurilor banale, monotone, comune.

About alexciotir

Nascut la Botosani la data de 19.06.1981 . Scoala cu clasele I-VIII o face la Botosani la Scoala nr.11 . In 1995 intra la Liceul "Nicolae Iorga" Botosani . Studiile superioare le face la Iasi la Univ. "Al.I.Cuza" .
This entry was posted in recenzii. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

