The Piano

DSCN2383 Primele lecții de pian. Un sentiment ciudat. Se pare că niciodată nu e prea târziu pentru a avea grijă de tine. Aceste trăiri mi-au adus aminte de primele lecții la chitară. Cred că eram prin clasa a IX-a. Un vecin de al meu, cu aceleași pasiuni, reușise să mă învețe să cânt o melodie pe care o știam de pe la grădiniță. Pe atunci însă muzica rock și teribilismul specific tânărului din mine mă obligau la a avea o ambiție și o voință de invidiat. Lecțiile de pian de acum au alte conotații și le văd altfel decât în tinerețe. Am început să am grijă și mai mare de mâinile mele. Sunt mai atent la mine și cred că strălucirea clapelor și ordinea lor într-o anume partitură mi-au descris haosul din mine. Glumesc, dar e o glumă intenționată, pentru că știu că este și un sâmbure de adevăr. Și cum mâinile mele se mișcau cam greu în fața pianului, fără să-mi dau seama m-am decis să iau și niște lecții de înot, undeva pe la Suceava. Toate acestea mi-au afișat un zâmbet ironic pe față, de parcă eram un rătăcit al vieții care cunoștea pentru prima dată bucuriile vieții. Asta îmi aducea aminte și mai mult de anii tinereții, când eram atât de dornic să cresc mare și să am și eu o listă de priorități ( ce tre’să faci în viață). Oricât de ciudat ar părea s-a întâmplat pur și simplu și nu îmi pare rău. Chiar dacă la început mi se părea că tre’ să caut doar partituri pentru mâna stângă (în fața pianului ambele mâini ale mele sunt stângi). De aceea voi încheia într-o notă hazlie, cu un citat din serialul meu preferat M.A.S.H. : “ Chiar dacă mâna îți este înțepenită harul tău nu poate fi redus la tăcere decât dacă permiți tu asta………Greșit! Harul tău nu e în mâini. Poți doar cânta note, dar nu poți genera muzică”.

About alexciotir

Nascut la Botosani la data de 19.06.1981 . Scoala cu clasele I-VIII o face la Botosani la Scoala nr.11 . In 1995 intra la Liceul "Nicolae Iorga" Botosani . Studiile superioare le face la Iasi la Univ. "Al.I.Cuza" .
This entry was posted in recenzii. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

