Transalpina 2013

Acu’ câteva zile am avut plăcerea să văd şi eu transalpina pentru prima dată. Dacă ai “norocul” si o vizitezi in weekend e cam aglomerat, dar în timpul săptămânii “cine se trezeşte de dimineaţă departe ajunge”. Am prins vreme frumoasă şi m-am şi trezit devreme. Între ora 21.00 şi 7.00 este inchisă doar porţiunea aceea neprotejată de parapeţi (adică ceea ce e mai frumos). Există bariere care blochează accesul, dar pentru cei care nu ştiu, în afara acelor kilometri se poate circula liniştit, adică poţi căuta cazare după ora 9 seara sau poti face o plimbare romantică (cu sau fără maşină). Eu nu am ştiut acest lucru şi mă grăbeam tare să găsesc o cazare, chiar dacă era 20.30 şi eu încă eram pe drum. Am găsit chiar la intrare în Şugag cazare. Nişte oameni minunaţi care erau în stare să ne cazeze şi gratis, doar cu promisiunea că ne vom revanşa şi vom reveni la ei. În această perioadă găseşti cazare excelentă la oamenii din sat ( între 50 si 80 de ron sau chiar 100 de lei, dacă eşti mai pretenţios – preturile sunt pe camera, unde incap lejer 2 cupluri ;i am avut duș la orice oră, curte interioară unde am parcat mașina ca în garaj, ne-am spălat toate hainele, terasă, balcon sus de unde admiram peisajul, cel puțin 5-6 prize ca să ne punem toate la încărcat, etc ). Ne-au spus şi ei că în luna lui august nu mai dovedesc cu cazările. Au câte 5-6 familii sau chiar 8 familii, în condiţiile în care nu au decât 4 camere, dar cu câte două paturi mari . Vin românii din Italia, Spania, Anglia. Cică în ritmul ăsta o ţin cam vreo lună şi jumătate. Și uite așa am plecat la drum dis de dimineață. Peisajul este unul de vis, iar drumul nu este tocmai excelent, dar dacă evitați weekendul și va treziți de dimineață se poate circula în liniște. Sunt destule porțiuni unde se circulă pe un singur sens, iar pe alte porțiuni mai sunt și gropi care pot fi evitate circulând pe sensul opus. Citisem pe net că nu prea ai unde opri să mai faci câte o poză, dar cu lucrările care le mai fac ca să termine drumul, plus locurile amenajate special pentru a putea opri, am rămas surprins să văd că am putut staționa cam pe unde mi-am dorit, fără să deranjez absolut deloc traficul. Problema apare în weekend când parchează foarte multe masini și nu mai ai și tu loc. Am învățat pe transalpina să respect la modul cel mai serios motocicliștii, am învățat cât de importantă este frâna de motor, am învățat să-mi cunosc și mai bine mașina în acele curbe și să fiu mai ordonat la condus. La Obârșia Lotrului am ales să merg să vizitez și mănăstirea Oașa și am cam regretat. Sunt cam 7 km, dar drumul te face să îți strici toată buna dispozitie. Peisajul este unul de vis acolo, dar gândul ți-e tot la drum când știi că tre’ să te mai și întorci. În rest totul depinde de fiecare. Vreme bună, liniște, oameni minunați, imagini frumoase pe retină, cu alte cuvinte o altă lume față de stresul zilnic.

Pe lângă șoseaua care te atrage și peisajul întins, mai sunt locuri unde te poți opri și parcă ești chemat la a explora câteva bucățele de pământ. Nu ratați ocazia și mergeți pe munte. Nu o să fiți dezamăgiți. Peisajul este și mai frumos de acolo, chiar dacă este cam obositor (vreo 2-3 ore de urcat) și chiar dacă vă așteaptă frigul și zăpada (mai era ceva zăpadă așa ca pentru o poză acolo, iar sus mi-au cam înghețat mâinile de frig).

About alexciotir

Nascut la Botosani la data de 19.06.1981 . Scoala cu clasele I-VIII o face la Botosani la Scoala nr.11 . In 1995 intra la Liceul "Nicolae Iorga" Botosani . Studiile superioare le face la Iasi la Univ. "Al.I.Cuza" .
Gallery | This entry was posted in recenzii. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

