Conferinţa educaţională

poza_conferinte Observ zi de zi la şcoală, la orele pe care le am cu elevii mei, că aceştia au tendinţa de a nu mai avea răbdare la informaţia brută, nefinisată pe care o primesc în fiecare zi. Genul acela de conferinţă susţinută în stilul Dan Puric are un succces enorm. Am văzut că foarte mulţi preoţi apelează la acest gen de discurs (am scris în acest sens pe blog). Elevii îşi doresc enorm astfel de întâlniri: în primul semestru am avut 5 astfel de întâlniri la Seminarul Teologic, iar în primăvară îl aşteptăm, chiar şi pe domnul Dan Puric.

Acest gen de conferinţe mulţumesc toate categoriile de elevi: cei care nu înţeleg sunt liniştiţi că nimeni nu îi întreabă nimic şi nici nu sunt obligaţi să gândească în vreun fel, iar cei care mai citesc câte ceva îşi îmbogăţesc experienţa şi îşi clarifică anumite temeri, termeni,etc.

Am simţit această dorinţă chiar zilele trecute la o oră de psihologie: a fost îndeajuns să primesc două cereri de clarificare a unor termeni precum metafizică şi psihologia inversă. Am făcut timp de o oră o legătură între aceşti termeni şi am avut acel timp de conferinţă: experienţe proprii, limbaj de specialitate, câteva anecdote, ceva sarcasm, agresivitate verbală în sensul bun al cuvântului şi o atmosferă amicală. Copii au fost încântaţi la maxim şi mi-au mulţumit din suflet pentru acest moment. E minunat pentru ei să vadă că nu mai au anumite bariere impuse de programe şcolare, recuperarea materiei, recapitularea conceptelor, inchiderea între autori şi opere, etc.

Ceva trebuie făcut pentru aceşti tineri, dar fără a fi melancolici şi a accepta ca aceştia să nu mai gândească deloc şi să fie ajutaţi din clasa I şi inclusiv la bac. Îi trimitem în lupta vieţii total nepregătiţi şi vulnerabili.

La ora de logică elevii îmi rezolvă propoziţiile compuse pe tabletă, iar la ora de filosofie nu mai îmi permit să pun o întrebare pentru că tehnologia îi ajută mai repede decât aş fi putut eu crede.

Mă simt uneori înfrânt de sistemul educaţional şi parcă mă văd în ochii elevilor mei, adică debusolat. Datorită lor, încă mai am curajul de a mă lupta şi de a ne educa unii pe ceilalţi.

About alexciotir

Nascut la Botosani la data de 19.06.1981 . Scoala cu clasele I-VIII o face la Botosani la Scoala nr.11 . In 1995 intra la Liceul "Nicolae Iorga" Botosani . Studiile superioare le face la Iasi la Univ. "Al.I.Cuza" .
This entry was posted in recenzii. Bookmark the permalink.

2 Responses to Conferinţa educaţională

  1. Felicitari pentru ce ai facut in acea ora la scoala! Pentru ca si eu stiu cum reactioneaza elevii la inlaturarea barierelor pe care le-ai enumerat.
    Mi-a placut si finalul articol!
    Succes in tot ceea ce faci 🙂

  2. alexciotir says:

    multumesc pentru aprecieri ! succes si tie in activitatea pe care o intreprinzi !

Leave a Reply

