Halloween

Întrebat fiind ce părere are biserica despre astfel de sărbatori, părintele a răspuns scurt:

“De ce trebuie să mă sperii eu de ceva? De ce trebuie să port o mască? De ce trebuie să mă schimonosesc când oricum sunt schimonosit în fiecare zi de către alţii?”

Ar trebui să cuceresc Everestul dacă am nevoie de adrenalina. Ar trebui să îmi găsesc acele activităţi care să nu mă facă să accept un gest, oricât de prostesc, al turmei.

Îmi este de ajuns să ies într-o zi de la duş, cu sau fără halat pe mine, şi să mă uit în oglindă, ca să mă sperii suficient.

Ne schimonosim atât de des unii la alţii încât, nici rudele nu se mai înţeleg între ele. Ar trebui să ne dăm seama că noi nu prea avem posibilitatea de a ne alege rudele, ele ne sunt date într-un fel, deci ne consumăm degeaba şi găsim cele mai penibile scuze, în loc să ne găsim locul în familie.

Este la fel ca şi spiritul sărbătorilor de iarnă, care a cam dispărut de la noi, iar foarte mult regreta şi accepta realitatea. Ar trebui să reinventăm chiar noi spiritul crăciunului, prin fapte şi nu prin vorbe : să împodobim chiar noi bradul, fără a acuza pe cineva; să cântăm o colindă prin casă, pentru noi şi nu pentru alţii; să realizăm acele cadouri, chiar şi simbolice, fără a acuza punctualitatea “Moşului”; să ne imaginăm mirosul plăcintelor şi prăjiturilor făcute la cuptor de către bunica şi să dăm cel mai puternic sens acelor imagini făcând ceva în acest sens; etc.

About alexciotir

Nascut la Botosani la data de 19.06.1981 . Scoala cu clasele I-VIII o face la Botosani la Scoala nr.11 . In 1995 intra la Liceul "Nicolae Iorga" Botosani . Studiile superioare le face la Iasi la Univ. "Al.I.Cuza" .
This entry was posted in idei. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

