Recomandări

Acu câteva zile, alături de cineva drag, făceam câteva cumpărături prin carrefour. Printre mezeluri, lactate şi câteva dulciuri, doar câtiva pensionari se înghesuiau la un coş mare de reduceri. M-am apropiat şi am văzut un “maldăr” mare de cărţi de la Biblioteca Adevărul. Orice carte era la un preţ promoţional de doar 3,90 Ron. Ce-i drept că nu prea am avut ce alege în afară de Jules Verne. Dar, având răbdare şi căutând am găsit Marcel Proust “În căutarea timpului pierdut”, precum şi Henryk Sienkiewicz “Prin foc şi sabie”.

 La un moment dat, un străin apărut parcă de nicăieri îmi recomandă cartea lui Alistair MacLean “Unde se avântă vulturii”. Chiar nu citisem cartea. Am ajuns acasă şi fără să-mi dau seama citisem deja 130 de pagini din ea. O carte uşor de citit şi plină de agenţi  britanici. Conducătorul operaţiunii Smith pare un James Bond al spionajului, chiar dacă e aşa mai de modă veche.

Căutând pe net am observat că există şi o ecranizare încă din 1968  cu actori dintre cei mai buni, Richard Burton şi Clint Eastwood. Cei doi se întrec la a arunca în aer cât mai mulţi nazişti. Acţiunea se petrece în al doilea război mondial, iar pentru a nu compromite planul debarcării în Normandia, britanicii pentru a nu-l supăra pe Eisenhower şi a arăta că sunt aliaţi de încredere fac ca soldăţeii germani să sară ca şi floricele de porumb. Şi chiar vă trebuie popcorn. Filmul are nu mai puţin de 2 ore şi 37 de minute. Dacă vi se pare prea obositor, atunci vă recomand cartea, care descrie peisajul mult mai frumos şi acţiunea mai puţin sângeroasă, şi are doar 251 de pagini.

O altă recomandare este cartea lui Guy de Maupassant “Bel Ami” (1885). M-am bucurat să o văd acolo în coşul acela mare de cărţi şi pentru că văzusem deja ecranizarea apărută anul acesta(în care joacă Robert Pattinson şi  Uma Thurman), am hotărât să dau şi cei 3,90 lei pe ea.

Un scenariu în care George Duroy un subofiţer sărac devine în scurt timp un adevărat cuceritor şi urcă pe scara socială datorită femeilor pe care le şantajează, ajungând un om fără scrupule care speculează momentul şi pare a fi cu 5 secunde mai deştept decât toţi soţii acelor doamne.

Intriga, ura şi minciuna cu siguranţă vă vor ţine o oră şi 42 de minute, în faţa calculatorului sau vă vor relaxa  timp de câteva ore bune printre cele 336 de pagini ale cărţii.

About alexciotir

Nascut la Botosani la data de 19.06.1981 . Scoala cu clasele I-VIII o face la Botosani la Scoala nr.11 . In 1995 intra la Liceul "Nicolae Iorga" Botosani . Studiile superioare le face la Iasi la Univ. "Al.I.Cuza" .
This entry was posted in recenzii. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

