Tiganul viitorului

 Zilele trecute admirând peisajul şi savurând liniştea unei nopţi de mai, aud la ceas târziu, în depărtare, câteva voci de tigani bine dispuşi şi ca de obicei cu chef de vorbă.

Îi observ de la balcon păşind agale şi făcându-şi loc în acel peisaj minunat creat în anumite “coordonate personale”.

Unul dintre ei juca rolul ţiganului turmentat. După cum erau îmbrăcaţi am bănuit că veneau de la un priveghi sau de la vreo colivă de undeva. Celălalt ţigan era mai gânditor, dar partenerele lor erau ceva mai vesele şi cu dorinţă de exprimare, de invadare a scenei oferite de acea noapte liniştită.

Chiar în dreptul balconului meu se opreşte ţiganul turmentat. Îşi ia o poziţie de filosof în devenire şi afirmă : ” Eu nu am noroc în dragoste! Dacă o să mergem acolo vom avea distracţie, femei, băutură!!! Dar eu nu o să am ţiganca mea!”

Zeii i-au dat un răspuns pe măsură! Una din ţigănci se opreşte, aproape ofensată de afirmaţiile compatriotului, şi cu un gest de mic intelectual răspunde: ” Nici nu ai cum să-ţi găseşti una pe placul tău! Dacă vrei să te căsătoreşti cu o ţigancă bună trebuie să citeşti neapărat Alexandre Dumas! Citeşte şi vei înţelege ce am vrut să zic! Altfel nu o să îţi dai seama care este rolul tău de ţigan!!!”

Imediat s-a aşezat liniştea. Cu această replică şi-au făcut ieşirea de pe scenă. Nu au mai scos nici un cuvânt, cel puţin în acele “coordonate personale” care impuneau acea scenă a unei nopţi liniştite de mai.

About alexciotir

Nascut la Botosani la data de 19.06.1981 . Scoala cu clasele I-VIII o face la Botosani la Scoala nr.11 . In 1995 intra la Liceul "Nicolae Iorga" Botosani . Studiile superioare le face la Iasi la Univ. "Al.I.Cuza" .
This entry was posted in recenzii. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

