Mersul pe jos face piciorul frumos !

 La sfârşitul lui martie 2010 mi-am cumpărat un Logan, 1.4, nou nouţ.Deci, în această lună împlinesc 2 ani de zile de când circul cu această maşină.

Având curajul şi nebunia de a strânge toate bonurile fiscale ori de câte ori am alimentat maşina am realizat că: am făcut cam 22 de mii de km. În aceşti 2 ani; am pus benzină de 5400 de RON (şi am pus numai de la Petrom sau de la OMV ). Majoritatea kilometrilor sunt făcuţi în afara oraşului.

Având în vedere că în martie 2010 puneam benzina cu 4,20 RON , iar mai apoi ea a urcat treptat ajungând să alimentez zilele acestea cu 5,60 RON sau chiar 5,67 RON, am ajuns la concluzia că o medie de 5 RON pe litru ar fi rezonabilă, deşi la un calcul  ceva mai profund ar fi în dezavantajul meu această operaţie logico-matematică. Astfel îmi ies undeva peste 1000 de litri de benzină, chiar aproape de 1100 litri.  Un consum undeva între 5 şi 6 litri la 100 de km. ma uimeşte chiar. La inceput îmi lua şi 10 litri în oraş, iar în exterior undeva la 7,8 – 8,2. Acum am ajuns la un consum de 8,2 – 8,5 în oraş, iar în afară la un drum scurt îmi ia undeva la 6,5 – 6,8, dar mai sunt şi excepţii cum ar fi un drum până la Bucureşti unde fac în jur de 1000 de km. cu o viteză constantă şi atunci ajung la un 5,7 – 6,2.

Trecând la următoarea etapă a cheltuielilor mă văd nevoit să încep calculul chiar de la început când plătisem maşina şi aşteptam să o văd în parcare: 500 Euro (2081 RON) m-a costat taxa de primă înmatriculare; după ce mi-am văzut maşina în parcare cu numere roşii provizorii a trebuit să îmi iau numere permanente, care m-au costat cu acte cu tot în jur de 80 RON. Apoi am dat cu reduceri, cu fidelitate, cu de toate 280 RON pe Asigurarea obligatorie a maşinii, iar anul acesta, tot cu reducere, am dat 320 RON. După primul an a venit rândul reviziei, care m-a costat 250 RON, plus un filtru de polen 65 RON. În fiecare an câte 24 de RON pe câte o pereche de ştergătoare, plus în jur de 150 RON în fiecare an pe soluţii şi alte materiale de întreţinere. Anul acesta obligat fiind de legea intrată în vigoare la 1 noiembrie a trebuit sa-mi iau cauciucuri de iarnă, pe care le-am luat second-hand şi care cu tot cu montat m-au ajuns 500 de RON. În rest nu am avut probleme cu maşina, deci nu am fost nevoit să suport alte cheltuieli.

La un calcul total, după ce am achitat maşina am mai cheltuit 9324 de RON pentru a circula cu ea legal pe drumurile noastre publice. Aş mai putea adăuga ca am plătit în aceşti doi ani 200 de RON însemnând două amenzi. Deci se fac 9524 de RON.

Ca şi concluzie : cheltuielile avute în aceşti 2 ani însumează jumătate din valoarea maşinii ( fiind luată prin programul rabla ). Deci, nu degeaba se spune că după 4 ani maşina şi-a cam făcut treaba şi trebuie vândută. Peste încă doi ani, cam mai plătesc o dată maşina prin cheltuielile pe care le am, şi intră într-o altă categorie a “uzurii”, de orice natură.