Cunoaşterea de tip grilă

Cam acesta este răspunsul la ceea ce producem în şcoala românească. Nu era departe de adevăr domnul Băsescu atunci când afirma că şcoala românească produce tâmpiţi, doar că nu i-a zis nimeni că el e preşedintele şi nu poate avea un discurs chiar la limita unei critici existente într-o piaţă de zarzavaturi.

Orice examen serios, fie necesar unei trepte superioare în învăţământ, fie necesar ocupării unui job (în general la buget), are la bază câteva probleme de tip grilă, care într-un interval relativ scurt îţi justifică inteligenţa, creativitatea, gândirea probabilistică, actul de comunicare, etc.Uneori eşti etichetat instantaneu în urma unui astfel de examen şi asta deoarece în 5 minute un computer îţi va da verdictul, pentru unii dureros, pentru alţii chiar recomfortant.

who 001Cu siguranţă că în zilele noastre şi la întrebarea pur existenţială “Cine sunt EU?” avem ca posibil răspuns, fie toate variantele, fie doar o parte ,sau mai grav, nici o variantă.

Ne îndobitocim pe zi ce trece prin comprimarea realităţii la câteva răspunsuri de tip grilă care nu au în nici o lume posibilă, nici cel mai mic grad de ştiinţificitate.

Mi-e scârbă să aud cum un intelectual povesteşte cu intonaţie cum că atunci când a luat  prima dată o carte în mână avea o dorinţă nemărginită şi o voinţă carteziană infinită de a nu se mai simte marginalizat la discuţiile amicilor săi, care pe vremea aia erau mult mai intelectuali decât el. (Măăăăăă boule ?!!)

Am fost chiar şocat într-una din serile trecute când un puştan povestea cu patos “Crimă şi pedeapsă” rezumând totul la nişte afirmaţii de tip grilă, pe care le poţi întâlni în orice culegere jegoasă de după 90.Nu cred că a rostit mai mult de 3 propoziţii în încercarea de a explica impactul pe care l-a avut această carte asupra fiinţei sale.

Totul se reumă la a şti două, trei personaje şi dacă se reuşeşte o idee cât se poate de generală e bine, asta dacă vrei să pari chiar profund.

Tineretul nostru a fost ajutat enorm prin a obţine o gândire de tip “conquiztador”, iar televiziunile, ziarele şi chiar profesorii îl încurajează.

La şcoală profesorul nu mai are timp să te asculte el o juma’ de oră că programa şcolară e încărcată şi el tre’ să justifice mai apoi progresul şcolar aşa că două, trei întrebări şi “încă unul şi mă duc”. Probele scrise nu mai sunt cele de altădată, că doar profesorul tre’ să bea şi el o bere ca omul după program, profesoara are rezervare la coafor, deci cu alte cuvinte : “Cine mama dracului mai stă să citească un munte de aberaţii ale celor mici”. E secolul vitezei, deci mai repede copii !!!

Competivitatea unuia e măsurată la angajare pe baza unor instrumente de evaluare de tip grilă, iar eu mă duc şi urlu la nişte bucătărese prin oraş (scuze, sunt domnii funcţionari publici) că nu ştiu să verifice două hârtii.

Citim că tre’ să facem faţă discuţiilor din anturajul nostru că de altfel le-am dat foc tuturor cărţilor.

Informaţia nu mai are timp să se prelucreze, sedimenteze, că vin altele la loc, iar cu timpul vom face “trafic de informaţii” în timp ce ideile vor fi reciclate şi puse repede în vânzare sub formă de copii ale unor cuvinte, care după cum ne spunea şi Nietzsche, nu vor fi altceva decât elemente menite a uşura vorbirea.

Omul slab şi fără conştiinţă e acel om care joacă perfect acel joc “Vrei să fii miliardar ?” adică, oferă-i variante că se descurcă el. Peste tot e aşa. Şi în politică, în justiţie, în învăţământ, etc. Până şi iubirea dintre doi oameni stă sub semnul unei grile nenorocite.

Advertisements

About alexciotir

Nascut la Botosani la data de 19.06.1981 . Scoala cu clasele I-VIII o face la Botosani la Scoala nr.11 . In 1995 intra la Liceul "Nicolae Iorga" Botosani . Studiile superioare le face la Iasi la Univ. "Al.I.Cuza" .
This entry was posted in idei. Bookmark the permalink.

2 Responses to Cunoaşterea de tip grilă

  1. Bogdan S. says:

    Indobitocirea merge chiar mai departe de atat: la univ. Spiru Haret (univ. privata din Bucuresti) poti absolvi o facultate fara ca macar sa fi invatat raspunsurile la testele grila despre care vorbesti. Acolo elevii invata doar literele corespunzatoare raspunsului corect de la fiecare intrebare, de ex. 1 a, 2c, 3ac, fara sa se mai oboseasca cu cititul variantei. Acestea apar misterios pe mai multe site-uri de pe internet cu o zi, doua inaintea examenului. La sfarsitul celor 3,4 ani se rezolva si cu licenta intr-un mod asemanator. Ideea e simpla: ne dai bani, iti dam diploma.

    Tot Basescu a zis intr-un talk-show ca la ora actuala ar fi cam 400.000 de elevi romani inscrisi in universitati private….

  2. mihaela13o says:

    mda…cel mai grav consider a fi cunoaşterea sinelui de tip grilă… câţi dintre oameni ştiu să se descrie liber în minim trei propoziţii?! btw…super blog! cu siguranţă mai trec pe aici 😛

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s