Evident la varsta a 3-a

Avand din nou ocazia sa mai  stau de vorba cu batranul si umilul meu bunic mi-am dat inca o data seama ca autenticitatea unei povesti se regaseste intotdeauna in astfel de intalniri.

In calitate de nepot tre’ sa recunosc ca am un statut privilegiat fata de orice poveste rostita de cel care are responsabilitatea istoricizarii catorva generatii.

Existenta unei sticle de coniac, asezata parca la distanta egala intre noi, justifica orizontul si tematica povestilor. Cele doua pahare parca prevestesc inceperea unui ritual au rolul de a impune trasarea unui spatiu insa cu sacrificiul de a reduce tot ceea ce poate fi geometric.

“Sentimentul tau e mai puternic decat al meu. Ceea ce este tanar face diferenta. Tu nu faci nici un efort, eu insa da. Pe de alta parte, durabilitatea acestui sentiment te va supune pe tine la mari eforturi in timp ce eu nu mai am nevoie de garantii din partea sentimentului din mine. Eu doar astept linistit.” Cam asa a inceput povestea bunicul.

Fiecare rid de pe fata sa are o poveste, iar eu unul sunt atat de mandru ca nu am riduri tocmai pentru ca ma situez intr-o lume a povestilor “second-hand”.

Bunicul ma avertizeaza de faptul ca orice poveste de a sa are un timp al ei care nu poate fi alterat atat de usor de un timp de al meu, sau de un timp al nostru(ca sa ma situez si eu undeva astfel).

In final observ ca tot ceea ce poate fi un resort al lucrurilor care il revolta pe bunicul meu se rezuma la propozitia care m-a impresionat cel mai mult : ” Mi-ar place sa vad sange rau, sange negru, sange de pagan undeva pe o strada”.

Ma uit pe fereastra si de aici natura parca arata altfel. Ceea ce pentru unii arata sinistru pentru altii e plin de semnificatii.

About alexciotir

Nascut la Botosani la data de 19.06.1981 . Scoala cu clasele I-VIII o face la Botosani la Scoala nr.11 . In 1995 intra la Liceul "Nicolae Iorga" Botosani . Studiile superioare le face la Iasi la Univ. "Al.I.Cuza" .
This entry was posted in idei. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

